مدیتیشن
نوشته شده توسط : shakiba

چرا مدیتیشن؟ چرا باید تمرین را شروع کنید

چرا مدیتیشن می کنید؟ چرا زمان زندگی تان را به نشستن اختصاص می دهید تا به اعماق وجودتان بروید؟ شما قبلا یک میلیون بار آن را شنیده اید: مدیتیشن را شروع کنید. این کار زندگی شما را تغییر خواهد داد. می دانم که این کار به نظر متقاعدکننده می رسد. علاوه بر این، اینترنت پر از ویدئوهایی است که نشان می دهد چقدر زندگی افراد پس از انجام این عادت بهبود یافته است. اگر هنوز شک دارید، این پست را بخوانید و اجازه دهید.

https://study.qworld.net/eportfolios/248/sports

چرا مدیتیشن؟ به مونولوگ درونی گوش دهید

اولین دلیل در پاسخ به این سوال که چرا مدیتیشن می کنید این است که بن بست ایجاد شده توسط مدیتیشن به شما اجازه می دهد تا به مونولوگ درونی خود گوش دهید. منظور ما از مونولوگ درونی، کلماتی است که صدای درونی شما برای صحبت با شما استفاده می کند و در نهایت افکار شما را شکل می دهد.

https://clicklerning.estranky.sk/

معمولا ما آنقدر درگیر اتفاقات روزانه خود می شویم که عینیت خود را از دست می دهیم و در نهایت هر کلمه ای که مغز ما دیکته می کند را باور می کنیم.

گوش دادن هدفمند به افکار تکراری و مقایسه آن ها با واقعیت برای داشتن زندگی بهتر و آرام تر بسیار مهم است.

مبارزه با monkey mind

مونولوگ درونی ذهن ما ارتباط نزدیکی با چیزی دارد که بودایی ها آن را «monkey mind» می نامند. این اصطلاح توانایی و سرعت ذهن ما را برای رفتن از یک فکر به فکر دیگر با میمون هایی که از شاخه ای به شاخه دیگر می روند مقایسه می کند. تاثیر منفی ذهن میمون بسیار بدنام است. این به عنوان عدم امکان تمرکز کامل روی یک کار برای مدتی ظاهر می شود. برای مبارزه با ذهن میمونی باید سکون و سکوت را تمرین کنیم. همانطور که با ذهن میمون مبارزه می کنیم، ذهن خود را تیزتر و قدرتمندتر می کنیم.

آرامش درونی پیدا کنید

به عنوان یک اثر جانبی از مبارزه ای که در بالا به آن اشاره شد، می توانیم به عمق بیشتری برسیم و چیزی را پیدا کنیم که آن را صلح کینر می نامیم. این نوع صلح وابسته به رویداده ای بیرونی نیست بلکه ریشه در ذهن ما دارد. برای رسیدن به آن حالت لذت بخش، باید به نقطه ای آرام و ساکت در ذهن خود برسیم. چگونه این کار را انجام دهیم؟ پاسخ ساده است: فقط تمرکز ذهن خود را بر یک چیز در یک زمان.

بهترین کار این است که وقتی آن را کشف کردید، آن آرامش درونی را باخود به هر جایی که می روید ببرید.

همان طور که بودایی ها می گویند، شادی در درون است؛ و آرامش درونی یک گام بزرگ در این مسیر است.

https://civilica.com/doc/1491673/





:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: